9/9

Idag har jag legat hemma. Hade ju feber igår så fick stanna inne idag. Är fortfarande dö förkyls men går nog till skolan imorgon ändå. Går mig själv på nerverna här hemma...

Så dagen har spenderats med två filmer. Hitch och I am ledgend. Älskar Will Smith. I am ledgend var skit bra tyckte jag. Kanske lite konstig ibland men bra. Sedan har jag också kollat på en massa konstiga program på TV som Operah. Blev lite förgrymmad av detta program idag. De pratade om sex och tonåringar som vill ha sex. De släpade dit två tonåringar som var ihop och som planerade att ha sex och gjorde allt för att skrämma dem för detta. Vad är det för stil?? Vill man ha sex är det väl upp till än själv? Visst, jag tycker inte att det är ok att ha sex hur som helst hur tidigt som helst men är det inte bättre att utbilda om säkert sex än att skrämma skiten ur ungdomarna? Lär dem använda kondomer. Ta med din dotter till ungdomsmottagningen och fixa p-piller. Gör vad som krävs för att oönskade graviditeter och könssjukdomar ska undvikas. För säger du till en tonåring att den inte får så är risken stor att den gör. Det är ett faktum. Därför tycker jag att det är viktigt att utbilda om sex . Slopa skrämsel taktiken!!

Har även gjort gemu läxa. Det gick lite sissodär. Men det duger nog. :D

Kommentarer
Postat av: Amanda

Ja, om man inte har sex så lär man sig ju inte vad man gillar/ogillar och det är naturligt att vilja experimentera i den åldern. Amerikaner är fan helt hysteriska.

2009-09-10 @ 21:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0